Reklamacje i odstąpienie od umowy (zwroty) w stosunkach z KLIENTAMI nie będącymi KONSUMENTAMI (dotyczy przedsiębiorców).
-
Niniejszy punkt Regulaminu stosuje się wyłącznie w stosunkach z Kupującymi nie będącymi KONSUMENTAMI.
-
Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości w
umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w
kodeksie cywilnym art.556-581.
Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem KONSUMENTA.
-
Zgodnie z art 27. ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
KONSUMENT zawierając „umowę na odległość” - ma prawo odstąpić od umowy
bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia
w posiadanie PRODUKTU (jeżeli produkt składa się z wiele rzeczy, które
są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin rozpoczyna się od
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, jeżeli umowa
polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od
objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów - lub w przypadku usług lub
umowy o innym charakterze - 14 dni od dnia zawarcia umowy, jednak jeżeli
kupującym jest KONSUMENT, za wydanie kupującemu rzeczy sprzedanej uważa
się jej powierzenie przez SPRZEDAWCĘ przewoźnikowi, gdy SPRZEDAWCA nie
miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. W przypadku
odstąpienia od umowy KONSUMENTOWI przysługuje zwrot poniesionych
kosztów. Jeżeli w czasie zawierania umowy KONSUMENT wybrał sposób
dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez
SPRZEDAWCĘ - SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu KONSUMENTOWI
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających najtańszy
sposób. Warunkiem dotrzymania terminu jest w tym czasie złożenie
SPRZEDAWCY oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Ważne jest również
oświadczenie przesłane drogą elektroniczną – można skorzystać z gotowego
formularza ( Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.doc.). W przypadku
złożenia oświadczenia w formie elektronicznej SPRZEDAWCA niezwłocznie
prześle KONSUMENTOWI na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Po przesłaniu oświadczenia KONSUMENT jest zobowiązany w terminie 14
dni kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy) odesłać na adres do KORESPONDENCJI podany w danych
SPRZEDAWCY - chyba że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze PRODUKT.
O dochowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki.
-
KONSUMENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy
będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
-
SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez
niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od SPRZEDAWCY do
KONSUMENTA. SPRZEDAWCA może się jednak wstrzymać z dokonaniem zwrotu
płatności do chwili otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez
konsumenta dowodu jej odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KONSUMENT, chyba że
KONSUMENT wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
-
Bezpośrednie koszty zwrotu PRODUKTU do SPRZEDAWCY ponosi KONSUMENT (KLIENT).
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje KONSUMENTOWI w wypadkach wymienionych w załączniku.
-
SPRZEDAWCA nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. Przesyłka
zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w
transporcie.
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji przy sprzedaży z udziałem KONSUMENTA.
-
SPRZEDAWCA jest zobowiązany dostarczyć PRODUKT będący przedmiotem umowy - bez wad.
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne,
które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub
wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili -
przez okres 2 lat.
-
SPRZEDAWCA informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych także
gwarancją uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są
określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w
KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona GWARANCJA na sprzedany PRODUKT jest
uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza
uprawnień KONSUMENTA z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu
przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej (art. 577 Kodeksu
Cywilnego).
-
Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli KONSUMENT wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
-
W przypadku stwierdzenia wady lub niezgodności dostarczonego PRODUKTU z
umową, KONSUMENTOWI przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
-
W celu zgłoszenia reklamacji zalecamy, aby KONSUMENT wypełnił protokół
reklamacyjny (DrukReklamacyjny.doc), lub w innej formie opisał podstawy
reklamacji oraz żądania odnośnie usunięcia wad i przesłał zgłoszenie
drogą elektroniczną (e-mail) lub pocztą na adres do korespondencji
SPRZEDAWCY podany w nagłówku. Zgłoszenia można też dokonać telefonicznie
lub ustnie.
-
Wadliwy PRODUKT - w uzgodnieniu ze SPRZEDAWCĄ - jeżeli będzie to
możliwe i celowe - KONSUMENT, który wykonuje uprawnienia z tytułu
rękojmi, będzie zobowiązany na koszt SPRZEDAWCY dostarczyć rzecz do
miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie
określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana
KONSUMENTOWI. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej
zamontowania dostarczenie rzeczy przez KLIENTA byłoby nadmiernie
utrudnione, KLIENT obowiązany jest udostępnić rzecz SPRZEDAWCY w
miejscu, w którym rzecz się znajduje.
-
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, KLIENT może złożyć oświadczenie z
wnioskiem o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że
SPRZEDAWCA niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego
wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to
nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana
przez SPRZEDAWCĘ albo SPRZEDAWCA nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany
rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
-
Jeżeli kupującym jest KONSUMENT, może zamiast zaproponowanego przez
sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo
zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie
stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
-
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny
wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do
wartości rzeczy bez wady.
-
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
-
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na
wolną od wad albo usunięcia wady. SPRZEDAWCA jest obowiązany wymienić
rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez
nadmiernych niedogodności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić
zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z
umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe
albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności
z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest
przedsiębiorca,sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad
lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu
obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.>
-
SPRZEDAWCA rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki. Nie później niż w
ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacji i
poinformuje w tym czasie drogą pisemną lub elektroniczną KONSUMENTA o
stanie realizacji reklamacji. Pozostawienie reklamacji w tym czasie bez
odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
-
Po uwzględnieniu reklamacji SPRZEDAWCA zwróci KONSUMENTOWI koszty
związane z reklamacją a poniesione przez KONSUMENTA. SPRZEDAWCA przekaże
należną kwotę KONSUMENTOWI na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym.
-
Jeżeli uznanie reklamacji jest związane z naprawą lub wymianą towaru - SPRZEDAWCA odeśle produkt KONSUMENTOWI na własny koszt.